? ??????????????Kawasaki? ????? ?? ???Rating: 4.3 (6 Ratings)??4 Grabs Today. 4234 Total Grabs. ??????Prev
iew?? | ??Get the Code?? ?? ?????BFF? ????? ?? ???Rating: 4.0 (106 Ratings)??4 Grabs Today. 3546 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????Abstract Glory? ????? ?? ?? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Friday, July 17, 2009

My Love











Cinta itu sesuatu yang indah dan unik anugerah dari Ilahi. Kita di beri peluang untuk menilainya dan pergunakanlah peluang yang diberikan sebaik-baiknya untuk melahirkan satu larian cinta yang indah. Seindah waktu ia diciptakan.
Cinta itu aneh. Sukar di tafsirkan. Datangnya bukan dari paksaan, perginya pula tanpa kerelaan. Cinta itu penuh mesra dengan kasih sayang. Ianya perlu dibelai dengan kelembutan bagi menyerikan lagi keindahannya. Kekasaran boleh mencipta sebuah perpisahan.
Manusia kadang kala lupa, cinta merupakan syarat berlangsungnya kehidupan perkahwinan. Malah tanpa cinta, perkahwinan itu akan mati, ibarat rumah kosong tanpa penghuni.
Mungkin benar tatkala kita kehilangan barulah kita menyedari. Mungkin benar saat kita terluka barulah kita tahu seberapa besar makna dan erti cinta seseorang bagi kita.
Cinta....Jika anda memilikinya, anda tidak memerlukan sesuatu pun yang lain. Dan jika tidak memilikinya, apa pun yang lain yang ada miliki tidak banyak erti.
Jika kita kehilangan cinta, pasti ada alasan disebaliknya. Alasan yang kadang-kadang sukar untuk dimengertikan. Namun percayalah bahawa ketika DIA mengambil sesuatu, telah DIA mempersiapkan sesuatu yang lebih baik untuk diberikan.
Cinta antara dua jiwa talah dikatakan boleh membakar semangat seseorang itu untuk memelihara akhlak yang mulia, memperbaiki pergaulan antara manusia dan menjaga adab dan keperibadian. Selain daripada itu, ia juga dipercayai dapat menghilangkan kekhuatiran dan ketakutan dalam hati, menjernihkan akal dan menyucikan jiwa kita.
Tetapi cinta juga merupakan ujian,godaan dan cubaan kepada manusia kerana ia merupakan pertarungan dan pertimbangan diantara akal dan rasa......

0 comments: