? ??????????????Kawasaki? ????? ?? ???Rating: 4.3 (6 Ratings)??4 Grabs Today. 4234 Total Grabs. ??????Prev
iew?? | ??Get the Code?? ?? ?????BFF? ????? ?? ???Rating: 4.0 (106 Ratings)??4 Grabs Today. 3546 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????Abstract Glory? ????? ?? ?? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Friday, March 13, 2009

KESABARANKU TERUJI

Salam....
malam ni tangan ku terasa ingin meluahkan perasaanku...aku hanya manusia biasa sahaja, punya perasaan, sekit bila dilukakan dan gembira bila hati disenangi...aku mungin agak sensitif namun aku cuba sedaya mungkin untuk tidak menunjukkan yang aku sensitif di depan orang sekelilingku.

hari khamis 12 mac 2009, maafkan aku shida,ayu dan ila kerana pagi tu aku tak da mood. maaf juga sepatutnya aku x tunjuk perasaan ku macam tu..sebenarnya aku telah bersabar dengan seseorang, sedaya mungkin aku tak nak tunjuk bahawa aku terasa dengan dia, namun kesabaran aku seperti manusia normal yang lain, ada tahapnya aku perlu bersabar....

bila aku sering bersabar, dia tak pernah nk hargai...

Sunday, March 8, 2009

PENGALAMAN MENGAJARKU ERTI KESABARAN

salam....
susahnya kalu kita berurusan dengan orang...ya mungkin rambut sama hitam tapi hati lain-lain...sukar untuk kita menduga hati dan perangai orang....sudah menjadi lumrah alam...bila kita minta pertolongan dengan orang maka kita perlu bersabar dengan perangainya...

JUMAAT pagi
aku dengan shida bersiap-siap nk pergi jumpa kak isma...siapa kak isma..dia merupakan student dr.puteri. kami minta bantuan dia untuk tujuan tugasan analisis...kami janji jumpa kul 12.30 dekat stesen komuter subang jaya...

hehehehe sebenarnya aku dengan shida x tahu mcm na nk p sana...so kak isma gtau la p mid amik komuter kat sana...dengan blur2 ni pun p la mid...yang tension nya kami kena p kl centre baru leh amik komuter g sj...kalu tahu mcm tu baik kami g stesen u..

tp x pa, kami pun p la kl centre..dah bli tiket nk p subang jaya...tgah tunggu komuter sampai ja..tiba-tiba kak isma col dia cakap amik esok lah..hari ni dia x sempat...secara logik akalnya aku dengan shida memang la marah....dah la habis duit dan masa tp habuk pun xda...

bila di fikirkan apa yang berlaku, seharusnya kita sabar dan terima apa yang berlaku, nak salah kan kak isma sepenuhnya pun x leh gak sebab kami minta bantuan dr dia..so kami kna sabar ja lah...ari sabtu pg, Allah mempermudahkan kami untuk berjumpa dengan kak isma dan bahan untuk tugasan pun kami dapat...

KESABARAN PENTING DALAM KITA MENJALANI KEHIDUPAN SEHARIAN

Wednesday, March 4, 2009

semua org balik kg


huhuhu...kebanyakkan mbr2 aku balik kg la....sap,rehan,husna,ayu semua balik kg...tinggal lah aku bersama roomte ksygan aku tikah..kami x balik pun mgu ni...tidak ku lupa bahawa yunie dan shida pun x balik gak..hehehe


nampaknya kolej 8 x ramai org la minggu ni....hehehehe leh la kami wat bising...tp jeles gak mbr2 lain balik kg...huhuhuhu sabar2, aku banyak lagi assgmt yg nk kena siap kan...aku agak bz 2,3 mgu ni samapi x sempat nk pikir hal balik kg...heheheheh

Tuesday, February 24, 2009

??????

tidak ku pinta lahir ke dunia....
tidak ku duga cacat begini........
bukan ku pinta rayu simpati....


tercipta sebagai seorang manusia biasa...maka tidak terlepas dari melakukan kesilapan....semoga cerita ini menjadi pengajaran yang berguna buat diriku serta sesiapa yang membacanya....

seandai kita hayati bait-bait lagu di atas...ternyata masih ada lagi manusia yang lahir dalam serba kekurangan....namun mengapa kita yang di lahir dengan sempurna dan di anugerahkan Allah akal yang cerdik tetapi tidak menggunakannya....

hal ini tiada kaitan yang hidup atau pun yang mati...hehhehehe
mengapa kita tidak mensyukuri setiap kurniaan yang di berikan oleh Allah kepada kita...

IBUBAPA
nescaya setiap manusia mempunyai ibubapa..namun mengapa kita tidak menghargainya??? kita sering abaikan mereka ketika kita sudah mempunyai kedudukan...cuba renungkan...sejak kecil kita di tatang bagai minyak yang penuh...namun apabila sudah besar tidak sedikit pun kita hargai...
cuba lihat saban tahun terdapat peningkatan jumlah warga tua yang di tempatkan di rumah warga emas....suguh sedih hati ini mengenangkan keadaan tersebut....yang lebih menyayat hati apabila kita cuba mendekati warga emas ini, ternyata mereka mempunyai anak malahan terdapat juga anak mereka yang sudah memegang jawatan yang tinggi....
tidak pernah terlintaskah hati seorang anak tentang jasa yang telah mereka korbankan untuk kita...kadang-kadang aku pelik...bila mereka masih lagi hidup kita tidak cuba untuk menghargai dan membalas jasa mereka...namun setelah mereka tidak lagi hidup...barulah menyesal
namun tidak ada guna lagi untuk menyesal....sebagai peringatan untuk diri ini dan sesiapa yang membaca agar menghargai emak dan ayah....TANPA MEREKA SIAPA KITA

Tuesday, February 17, 2009

WaNg

wang??? atau nama lain duit...siapa yang tak tahu nilainya...dr budak kecil sehingga org dewasa tahu kegunaan wang...namun dengan wang membuat seseorang gelap mata dan hilang pertimbangan...ternyata begitu berpengaruh wang dalam diri manusia...

nak tau sbb apa tajuk kali wang??? sebenarnya salah seorang dari kawan aku kehilangan beg duit ketika di surau...ya mungin secara rasionalnya kita x menyangka bahawa di tempat beribadat pun seseorang tergamak melakukan perbuatan jahat....

aku bukan apa, aku kecewa dengan sikap masyarakat kita sekarang...sekiranya tidak mempunyai pekerjaan sekalipun jangan lah sampai mencuri...
berbalik kepada cerita kawan aku...bayang kan kehilangan wang tunai sebanyak rm260, wang di dalam bank habis di kebas...dalam rm500...

aku bertambah geram apabila si pencuri itu seolah-olah tak tahu malu...lagi 1 anset 2 biji d kebas. kesian kt kawan aku...aku dengar dr salah satu sumber menyatakan orang yang amik beg itu adalah perempuan dan yang paling menyakitkan hati ialah warga indonesia....

macam mana aku tak geram kt warga asing ni...dah la dtg tanpa di izin..buat pula kerja-kerja jahat kat dalam negara aku...kawan aku pulak yang jadi mangsa....cuba tengok di setiap pelusuk negara kita sekarang. penuh dengan warga2 asing...

dah datang negara orang wat lah cara menumpang....mereka dtg membanjiri negara kita dengan alasan ingin mencari rezeki...kalau hal ini aku x sangkal kan...cari lah di mana-mana pun rezeki Allah...masahnya mereka ni dtg wat kacau...pelbgai jenayah yang di lakukan oleh mereka...

buat kawan ku yang mengalami musibah ini...aku doa kan kalian di murah rezeki oleh Allah pada masa akan datang...teruskan perjuangan...kami semua masih ada untuk membantu dan memberi pertolongan setakat yang termampu dan terdaya...

Friday, February 13, 2009

mEmOrI di PD

Indahnya perkenalan antara kita....ukhwah yang terjalin antara kita memberi seribu erti dalam hidupku...thanks shida,tikah,ayu,sap,rehan,husna, yuni dan yang lain sebab sudi menjadi sahabat aku....hehehehehe dah mula dah ayat jiwang...
sebenarnya aku bru ja wat blog nie..hehehehe lum pndai lg, tgah dok blaja.. 13 feb 2009..aku bersama rakan2 yg di kasihi bertolak ke PD....kami sewa 2 biji kereta kancil...tikah,sap dan rehan ada wat kajian kt muzium tentera...tp aku dn yg lain2 g makin angin...hahahah
sebenarnya kami semua xtau pun jalan nk ke sana...mula risau gak tkut seset ttp memandg kan kmi semua budak pandai hehehehehe jd dpt la cri jalan kt sna...best giler sana tau...kami semua apa lagi mdi kt pantai...best siot...lg satu kenkawan aku smua giler posing...bygkan btri kmra kna bli smpai dua kali...huhuhu berat la laptop lpas ni...